משרד:  072-3201205 א'-ה' 08:00-19:00 | תשלום חובות: 04-8600100 א'-ה' 08:00-18:00   פקס: 04-8678830     רח' הבנקים 3, חיפה (זמינות בכל איזור המרכז) 

מנהל ארנונה שלא ענה להשגה במסגרת המועדים הקצובים -ועדת ערר

בהחלטה שניתנה לאחרונה על ידי ועדת הערר  לענייני ארנונה כללית שליד עיריית ירושלים, בערר שהוגש על ידי חברת מ.טל אירועים וכנסים בע"מ נ' מנהל הארנונה בעיריית ירושלים,התקבלה במלואה טענת העוררת שיוצגה ע"י עוה"ד אליהו מלך ואביעד כהן ממשרדנו,לפיה מנהל הארנונה לא ענה  להשגה במסגרת המועדים הקצובים לו לשם כך בחוק הרשויות המקומיות (ערר על קביעת ארנונה כללית), התשל"ו – 1976 ולכן דין הערר להתקבל ודין חיובי הארנונה נשוא הערר- להתבטל.

בנוסף לקבלת הערר במלואו כאמור, מצאה ועדת הערר לנכון להעיר למנהל הארנונה ולעיריית ירושלים על התנהלותם ובין היתר נקבע בהחלטה כי : "התגלתה לפנינו פרקטיקה שאינה ראויה ושאינה עומדת בעקרונות המשפט המנהלי המוטלים על המשיב בהיותו רשות ציבורית שחייבת לנהוג בהגינות שלטונית ובכללי מנהל תקינים" .


במסגרת הערר, טענו עו"ד מלך ועו"ד כהן כי אין לקבל את התאריך המוטבע על גבי מכתב התשובה של העירייה, כתאריך מתן התשובה להשגה. וועדת הערר קיבלה את העמדה כאמור, לאחר שהתברר במסגרת חקירתו הנגדית של העד מטעם העירייה, כי התאריך המוטבע על גבי התשובה ניתן על ידי פקיד העירייה שפותח את המסמך וממועד זה ועד למועד משלוח ההשגה בפועל, מכתב התשובה עובר אצל גורמים שונים המטפלים בו בעירייה במועדים שונים, כך שאין לייחס למועד המוטבע על גבי המכתב כל נפקות לעניין המועד החוקי של מתן התשובה להשגה ויש לדחות את טענת העירייה לפיה התאריך המופיע על גבי מכתב התשובה שלה, הוא תאריך משלוח התשובה בפועל.


בהתאם קיבלה ועדת הערר במלואה את הטענה לפיה עלה בידי עוה"ד מלך וכהן לסתור את חזקת תקינות המעשה המנהלי וכי במצב דברים זה הנטל להוכיח את מועד מתן התשובה להשגה מוטל לפתחו של מנהל הארנונה ,אשר לא הצליח להרים נטל זה.
המשמעות הכספית של קבלת הערר כאמור , היא, החזר כספי בסך של כ-700,000 ₪ לעוררת.

לצפייה בפסק הדין המלא לחץ כאן